Direktlänk till inlägg 12 januari 2016

Sömnutredning

Av Tove Andersen - 12 januari 2016 19:20

Torsdag den 10/9 var jag välkommen till sömnlabbet i Avesta för en sömnutredning. Jag blev uppkopplad med en massa krims krams och fick sova i ett litet rum. Klockan 06.00 blev jag väckt och fick frukost. Efteråt gick vi igenom hur min natt hade varit. När jag sover på sida så såg allt bra ut. Men när jag sover på rygg hade jag 56 aktiviteter för mig i timmen. Det är som om någon skulle väcka mig en gång i minuten. Jag får då inte den djupa sömnen som behövs. Men samtidigt så tycker jag det är konstigt att man kan bedöma ens sömn på en natt. Klart det är ovant när man sover borta och med en massa sladdar.
Jag fick med mig en snarkmaskin hem och ska använda den minst 5 timmar varje natt. Detta för att underlätta operationen också.


 

      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Andersen - 24 februari 2016 17:38


   Härliga vinterväder! Nu njuter man verkligen.  

Av Tove Andersen - 24 februari 2016 17:22


Jag har inte uppdaterat bloggen på ett tag. Sist jag skrev hade jag magsmärtor. Det slutade med att jag ringde sjukvårdsupplysningen och de ville att jag skulle åka in eftersom jag var nyopererad. Så mina snälla föräldrar skjutsade in mig till ak...

Av Tove Andersen - 11 februari 2016 09:10

Godmorgon! I går hade jag en djävulsk dag. Jag hade ont i magen hela dagen. Jag kommer inte på vad det kan vara för jag åt inget som jag inte ätit förut. Usch! Jag fick inte i mig mycket mat.  Jag har även ont i magen i dag också men bara periodvis...

Av Tove Andersen - 6 februari 2016 09:51


Jag satt och räknade på hur mycket jag egentligen har gått ner i vikt den senaste tiden. Hjärnspökena gör att man inte ser skillnaden. Det enda jag märker viktnedgången på är att kläderna sitter lite lösare. I augusti 2015 vägde jag hela 140 kg. Ja...

Av Tove Andersen - 6 februari 2016 09:47


I går hade jag och mitt syskonbarn en bakdag. Mila gillade att äta muffins smet. Det blev till sist chokladmuffins med vit choklad.   ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<<
Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards